onsdag 17. mars 2010

Winneba!

Etter noen ganske slappe uker med lite energi pga diverse sjukdom foler vi oss begge endelig ganske friske! For en herlig folelse!

Etter vaart 5. sjukehus besok paa fredag (denna gangen bare en sjekk i accra)kom vi hjem til et fullstendig kaos i Kwakukrum. Vi hadde plutselig fatt ett nytt vindu paa rommet vaart! Men det betydde at alle tinga vaare var spredd rundt omkring utafor huset (the palace) til hovdingen. Senga til Jorunn var plukka fra hverandre og alt var fryktelig stovete! Men det gjor godt med litt ekstra frisk luft. Det er omtrent den varmeste tida paa aaret naa i Ghana, og varmen begynner aa plage oss en del igjen, og vatnet i bronnen er ikke lenger klart. Vi gleder oss til regntid!

Sondag reiste vi til kysten til en by som heter Winneba i lag med Anna og en gjeng med svensker. For et fantastisk hotell! Det var reint, lakena var kvite og vifta fungerte! for ikke aa snakke om en dusj som det faktisk kom vatn fra! Vi var i ekstase hele gjengen. Stranda var og nydelig med flotte palmetraer og nesten ikke en levende sjel bortsett fra oss. Dessverre hadde vi nok litt for store forhaapninger til kveldens maaltid. Vi tenkte vi kunne unne oss en pizza for en gangs skyld, men det tok 2 timer for vi fikk den og den smakte deig. Pizza er ikke en spesialitet i Ghana.

Til tross for en daarlig pizza reiste vi mandag tilbake til Kwakukrum med masse energi. Det hjelper masse at den nye Madamen som lager mat til oss er ei flott dame! Ho snakker ikke saa masse engelsk, men ho lager god mat og ungene er kjempeglade i ho og kaller ho mamma. Herlig!

I morgen reiser vi nordover til Kumasi, Tamale og Mole national park for aa se litt andre deler av Ghana. Det skal visst vaere veldig annerledes der enn det er her i sor. Forhapentligvis faar vi sett noen spennende dyr paa en ekte afrikansk safari!:)

Naa gleder vi oss til obronimote og aa spise fanice!

1 kommentar:

  1. Bra dåke hadde ei bra veke i Nord! :)
    var herlig å snakke med deg igjen Jorunn! <3
    kos dåke masse dei siste vekene! :)

    SvarSlett